Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

74 Βουρδουλιές Roya Heshmati!!!

 


Ούτε μία ούτε δύο αλλά με εβδομήντα τέσσερις βουρδουλιές μαστιγώθηκε η Roya Heshmati! Και ο λόγος γιατί αρνήθηκε να βάλει το χιτζάμπ σε δημόσιο χώρο. Παρακάτω η αφήγησή της.

Το μαστίγωμα είχε τελειώσει. Βγήκαμε από το δωμάτιο. Δεν τους άφησα να πιστέψουν ότι ένιωσα πόνo. Πήγαμε στον δικαστή που ήταν υπεύθυνος για την εκτέλεση της ποινής. Η γυναίκα αξιωματικός περπατούσε πίσω μου και πρόσεχε να μην αφήσει τη μαντίλα μου να πέσει από το κεφάλι μου. Πέταξα τη μαντίλα μου στην είσοδο της αίθουσας του δικαστηρίου. Η γυναίκα αξιωματικός μού ζήτησε να φορέσω τη μαντίλα. Δεν σταμάτησα, και εκείνη την τράβηξε ξανά πάνω από το κεφάλι μου», έγραψε η 33χρονη Ιρανή, το βασανιστήριο της οποίας αλλά και η ηρωική της στάση κάνουν τον γύρο του κόσμου. Η καταδικασθείσα Ρόγια Χεσμάτι ενθάρρυνε την ανεκτικότητα (με την εμφάνισή της) ατιμωτικά σε πολυσύχναστους δημόσιους χώρους στην Τεχεράνη», ανέφερε αργά το Σάββατο ο δικτυακός τόπος Mizan Online, προσθέτοντας: «Η ποινή της των 74 χτυπημάτων με μαστίγιο εκτελέστηκε σύμφωνα με τον νόμο και τη ''σαρία'' και για "παραβίαση των δημόσιων ηθών.

Ακόμη και αφού υπέστη άγριο ξυλοδαρμό, η Χεσμάτι αρνήθηκε να φορέσει μαντίλα που της παρείχαν οι αξιωματούχοι.

Όλες οι γυναίκες στο Ιράν υποχρεούνται από τον νόμο να καλύπτουν τον λαιμό και το κεφάλι τους, μετά την Ισλαμική Επανάσταση του 1979.

Οι μαστιγώσεις για παράβαση του κώδικα ένδυσης δεν είναι ασυνήθιστες στη χώρα. Στις μεγάλες αντικυβερνητικές διαδηλώσεις που προκλήθηκαν από τον θάνατο, τον Σεπτέμβριο του 2022, της Mahsa Amini -της 22χρονης Ιρανής κουρδικής καταγωγής η οποία συνελήφθη για υποτιθέμενη παραβίαση του αυστηρού κώδικα ενδυμασίας της Ισλαμικής Δημοκρατίας για τις γυναίκες- οι διαδηλώτριες έβγαλαν τις μαντίλες τους ή ακόμη και τις έκαψαν.

Πηγή: https://www.iefimerida.gr/kosmos/iran-iroida-33hroni-mastigothike-74-fores-den-foroyse-mantila







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ήρα Παπαποστόλου, Συγγραφέας και Ιστορικός Τέχνης

Με την Ήρα έχω τη χαρά να τη γνωρίζω από την περίοδο των σχολικών μας χρόνων. Στο ενδιάμεσο χαθήκαμε όπως γίνεται συνήθως με τους περισσότερους συμμαθητές. Οι δρόμοι μας διασταυρώθηκαν ξανά κατά την προεκλογική περίοδο των δημοτικών εκλογών τον Οκτώβρη του 2023. Αν και σε αντίπαλες παρατάξεις, η χαρά μου ήταν μεγάλη που την συνάντησα ξανά, έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες, γνωρίζοντας ότι ασχολείται επαγγελματικά πλέον με την συγγραφή και γενικότερα την τέχνη ως επαγγελματίας ιστορικός τέχνης. Συνέπεσε με την δική μου ενασχόληση και αγάπη τα τελευταία χρόνια για την συγγραφή αλλά την διόρθωση και λογοτεχνική επιμέλεια. Τα κοινά ενδιαφέροντά μας πολλά, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση, σκέφτηκα, αυτή την φορά να χαθούμε. Την προσέγγισα και ανταποκρίθηκε με χαρά, συζητήσαμε πάρα πολλά μετά από τόσα χρόνια αλλά και για αυτά που η κάθε μία θέλει να κάνει με κοινό παρονομαστή την τέχνη.       Θα σας παρουσιάσω την Ήρα Παπαποστόλου, αν και πολλοί από εσάς μπορεί ήδη να την γ...

Σαν απολογία - Από τον συγγραφέα Δημήτρη Βαρβαρήγο

Γράφω, ναι γράφω για πολλούς και ποικίλους λόγους που δεν είναι ορατοί όταν κάποιος με βλέπει και δεν μπορεί να φανταστεί την παρόρμηση μου για δημιουργία. Είναι μια εσωτερική ανάγκη που συμπληρώνει την ύπαρξή μου. Ίσως επειδή καταλαγιάζει ο δαίμονας που κρύβεται μέσα μου. Γεγονός είναι πως η αγάπη μου για το γράψιμο έχει ρίζες στα παιδικά μου χρόνια καθώς μέσα στην οικογένεια μου όλοι διάβαζαν και ήταν αυτό η πρώτη ουσιαστική παιδεία να αγαπήσω τα βιβλία και το θέατρο καθώς κάθε μήνα βλέπαμε μία τουλάχιστον παράσταση. Η δική μου γενιά ανέθρεψε παιδιά σε μια φτωχική Ελλάδα γεμάτη ελλείψεις, αλλά επίσης γεμάτη σεβασμό και αξιοπρέπεια. Δίναμε ιδιαίτερη αξία στα πράγματα, όπως ένα βιβλίο που τύχαινε να πέσει στα χέρια μας. Προσωπικά το θεωρούσα πολύ σημαντικό αυτό κι ένιωθα όχι απλά τυχερός αλλά ξεχωριστός που είχα την εύνοια της μοίρας να με επιλέξει. Μπορεί να σας φαίνεται υπερβολικό αυτό αλλά είναι η αλήθεια μου.  Μεγαλώνοντας, το διάβασμα δεν μου αρκούσε και στράφηκα στην γραφή....

Ταξίδι στην Κεράλα της Ινδίας για ένα γάμο της Ευτυχίας Σταματέλου

Ξυπνώ από το θόρυβο του ανεμιστήρα, οι άλλες κοιμούνται ακόμα. Ανοίγω την πόρτα της καλύβας που βγάζει στο ταρατσάκι, η καλύβα αναφερόταν στην πρόσκληση ως fisherman villa και η στιγμή δικαιώνει το όνομα. Με χτυπάει στη μούρη 40 βαθμών ζέστη τροπική και αφόρητη υγρασία, το ταρατσάκι είναι στερεωμένο με καλάμια μέσα στη λιμνοθάλασσα. Εδώ τα λένε backwaters, δηλαδή κανάλια, είναι νερά εντός ζούγκλας, αληθινής ζούγκλας, αυτή είναι η διαμονή μας. Αργά νωχελικά, όπως όλα εδώ (βρισκόμαστε κοντά στη γραμμή του ισημερινού), πλησιάζει μια πιρόγα με ψαρά που φοράει, όπως όλοι οι άντρες στην Κεράλα, τυλιγμένη λινή πετσέτα στη μέση και από πάνω ευρωπαϊκό πουκαμισάκι. Αναρωτιέμαι αν υπάρχει βρακί από κάτω και τον παρακαλώ να κοντοσταθεί να φωτογραφίσω. Το βλέμμα μου γυρίζει περιφερειακά της λιμνοθάλασσας. Έτσι θα όριζα τη λέξη ησυχία, τα νερά είναι ακίνητα, τριγύρω βλάστηση τροπική, πανύψηλα φοινικόδεντρα και μπανανιές, βοκαμβίλιες, μανόλιες και το τοπικό τους δέντρο jackfruit (artocarpus heteroph...